هميشه فيلتر شني استخر كارآمد ، ارزان و با نگهداري كم هميشه هدف است. شما نمي خواهيد تمام وقت و پول خود را صرف اطمينان از اينكه فيلتر شني شما آنچه را كه قرار است انجام دهد ، انجام دهد. احتمالاً به همين دليل است كه در وهله اول فيلتر شني استخر شن و ماسه داريد.

آنها بندرت مسدود مي شوند ، كيف پول و پشت شما راحت است و عملكرد خوبي دارند. آب استخر كاملاً شفاف دريافت مي كنيد و بيشترين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه هر چند سال يك بار شن و ماسه را بيرون بريزيد.

به هر حال چگونه مي توان سيليس فيلتر شني استخر را تغيير داد؟ با تصميم گيري در مورد انتخاب نوع شن و ماسه شروع كنيد - چند گزينه پيش رو داريد. بياموزيد كه چگونه بگوييد چه زماني زمان تغيير است ، بنابراين مجبور نيستيد دائماً با آب كثيف و ابري مبارزه كنيد. هنگامي كه براي مقابله با آن آماده شديد ، شن خود را عوض كنيد و در كمترين زمان به شنا برگرديد.

سيليس فيلتر استخر چيست؟


اشكالات مرده باكتريها جلبك ها فيلتر شني استخر شما اين موارد را به دام مي اندازد ، بنابراين نمي توانند آب را كدر كنند يا شناگران را بيمار كنند. رسانه فيلتر مواردي است كه اين آلودگي ها را مي گيرد. در اين حالت ، شن و ماسه همان رسانه است.

سيليس از نظر فيلتراسيون بسيار عالي است و در ساير برنامه هاي ايمني آب مانند تصفيه فاضلاب ، سيستم هاي سپتيك و حتي براي آب آشاميدني استفاده مي شود.

از نظر چشم آموزش نديده ، بيشتر شن ها تقريباً يكسان به نظر مي رسند ، بنابراين ممكن است فكر كنيد كه همه شن ها برابر هستند ، اما اين طور نيست. وسوسه آن كيسه شن بازي ارزان در گاراژ خود نشويد. اين سيستم تصفيه شما را از بين مي برد. هميشه مطمئن شويد كه از يكي از سه نوع شن و ماسه در فيلتر شني استخر خود استفاده كنيد.

ماسه سيليكا


سيليس فيلتر شني استخر كه معمولاً مورد استفاده قرار مي گيرد ، ماسه سيليس شماره 20 است. اين ماده از كوارتز زميني به وجود مي آيد ، كه دانه هاي سيليس تيز و با لبه هاي دندانه دار را ايجاد مي كند و براي به دام انداختن ريزگردها از آب عبور مي كند.

شن و ماسه سيليس استخراج مي شود ، توليد نمي شود.

شن شيشه اي


اگر به دنبال محيط فيلتر با تأثيرات محيطي كم هستيد ، شن و ماسه شيشه يك گزينه موثر براي سيليس است. اين ماده از شيشه 100٪ بازيافتي ساخته شده و لمس آن صاف است ، اما با اين وجود ذراتي به اندازه دو ميكرون را ضبط مي كند - يعني يك ميليونيمم متر.

دانه هاي شيشه همه اندازه هاي متفاوتي دارند ، بنابراين كانال دهي را به حداقل مي رساند ، وقتي اين اتفاق مي افتد كه آب استخر مسيري را مستقيم از شن و ماسه قطع مي كند و از فيلتر به طور تصفيه نشده عبور مي كند. شن و ماسه شيشه اي نيز داراي بار منفي است ، بنابراين در گرفتن ذرات آهن و منگنز برتري دارد. اين امر به ويژه اگر استخر شما از منبع آب سخت پر شود بسيار مفيد است.

شن و ماسه زئوليت


اين ماده جايگزين سيليس كه از مواد معدني سنگ هاي آتشفشاني به نام زئوليت ايجاد شده است ، به دليل شكل لانه زنبوري مانند اسفنج مانند ، 100 برابر سطح شن و ماسه فيلتر استاندارد است.

زئوليت با استفاده از فرآيندي به نام غربالگري مولكولي ، كلرامين ها - محصولات جانبي كلر كه باعث چشمان چشم شناگران مي شود - را به دام شيميايي مي اندازد. اين يك روش فانتزي است كه مي گويد كلرآمين ها به طور نامحدود در درون ذرات شن و ماسه زئوليت گير مي كنند.

اگر متوجه شديد كه بايد استخر خود را مرتبا شوك بزنيد ، شن و ماسه زئوليت مي تواند بدون نياز به استفاده از بسياري از مواد افزودني شيميايي استخر ، تحت كنترل كلرامين ها قرار گيرد.

چرا سيليس فيلتر استخر خود را تغيير دهيد؟


پمپ استخر آب كثيف را به فيلتر منتقل مي كند ، جايي كه از شن و ماسه عبور مي كند ، جايي كه آلودگي ها به دام مي افتند. آب تميز دوباره به استخر مي ريزد. در حالي كه اجازه مي دهد آب تميز شده از داخل آن عبور كند ، شن و ماسه دقيقاً چگونه مواد چربي را نگه مي دارد؟

اگرچه ديدن آن با چشم غيرمسلح بسيار كوچك است ، اما هر سه نوع شن و ماسه داراي سطحي ناهموار هستند كه در اثر عبور آب از آلودگي ها گرفتار مي شوند.

با گذشت زمان ، آب شتابان سطح خاردار شن را از بين مي برد و آن را صاف و گرد مي كند. هنگامي كه به ماسه سواحل با امواج شديد زير ميكروسكوپ نگاه مي كنيد ، به طور قابل توجهي نرم تر از شن و ماسه سواحل آرامتر است. همين اصل در مورد شن و ماسه فيلتر استخر وجود دارد كه آب را براي چندين ساعت در روز از بين مي برد.

اين صافكاري نتيجه فرايندي به نام هوازدگي است. از قضا همان فرآيندي كه باعث ايجاد شن مي شود ، آن را نيز تبديل به گرد و غبار مي كند ، براي فيلتر كردن هر چيزي بي فايده است.

وقتي شن و ماسه فيلتر شني استخر صاف مي شود ، هيچ لبه دندانه اي براي گرفتن و نگه داشتن آلاينده ها ندارد. استخر شما ممكن است ابري به نظر برسد يا به درمان شوك مكرر نياز داشته باشد زيرا رسانه فيلتر به پايان عمر خود نزديك مي شود.

 

مشاهده ليست قيمت فيلتر شني در لينك روبرو فيلتر شني