يك فيلتر شني استخري و ماسه با استفاده از شن و ماسه ذرات موجود در آب استخر را هنگام عبور از شن و ماسه به دام مي اندازد. شن و ماسه در فيلتر استخر معمولاً شن و ماسه با درجه # 20 است كه مخصوصاً اندازه و شكل گرفته تا ذرات در محدوده 20-100 ميكرون را جذب كند.

همانطور كه فيلتر شني و ماسه ذرات بيشتري را جمع مي كند ، از پس كارايي كمتري برخوردار مي شود و باعث جمع شدن هر چه بيشتر خاك در شن و ماسه مي شود. وقت آن است كه فيلتر شني را دوباره شستشو دهيد وقتي فشار سنج روي فيلتر 8-10 پوند بالاتر از زماني است كه شن و ماسه جديد و تميز بود.

نگهداري فيلتر شني و ماسه


فيلترهاي شني استخر سه نوع اصلي دارند: فيلترهاي شني ، فيلترهاي DE و فيلترهاي كارتريج.

به طور كلي ، فيلتر شني استخر و ماسه بيشترين دوام را در بين تميزكاري ها دارد و نگهداري آن راحت تر است. فيلتر شن و ماسه معمولاً فقط بايد هر 5 سال يا يكبار تميز شود. فيلتر DE حداقل سالانه يكبار تميز مي شود. براي تميز كردن ، شبكه شبكه داخلي را برداشته و به خوبي تميز كنيد. فيلتر شني كارتريج شستشو نمي دهد. در عوض ، كارتريج برداشته شده و با يك شلنگ به خوبي تميز مي شود. فركانس تميز كردن كارتريج به اندازه كارتريج و نوع فيلتر شني بستگي دارد.

قانون كلي اين است كه شن و ماسه در فيلتر شني ايمكس و ماسه بايد تقريبا هر هفت سال تعويض شود. اين به دليل خرابي تدريجي شن و ماسه است. ممكن است وخيم شدن تدريجي به سختي قابل مشاهده باشد ، اما علائمي وجود دارد كه بايد به آنها توجه كرد.

اگر مجبور شويد فيلتر خود را مرتباً شستشو دهيد ، ممكن است در حال خراب شدن شن و ماسه باشيد. علائم ديگر در آب استخر قابل مشاهده است. اگر آب استخر نسبت به حد معمول كثيف تر باشد ، اگر به مواد شيميايي بيشتري براي تميز نگه داشتن آن نياز دارد يا اگر پمپ بايد بيشتر كار كند ، احتمال تعويض شن شما وجود دارد.

مشكلات شن و ماسه فيلتر استخر


دو مشكل رايجي كه با شن و ماسه فيلتر شني استخر بوجود مي آيند ، "كانال" و "گلوله زدن" است. هنگامي كه غمگين كانال مي شود ، آب كانال هاي كمي از طريق شن و ماسه خسته مي كند ، به طوري كه مقداري از آب بدون عبور از ماسه در آن جريان مي يابد. اين اجازه مي دهد ذرات موجود در آب بدون گرفتار شدن از آن عبور كنند.

وقتي شن و ماسه گل مي شود ، روغن موجود در آب در شن جمع مي شود و شروع به تشكيل توده هاي كوچك يا "گلوله هاي گل" در شن مي كند. اگر در منطقه اي با آب سخت زندگي مي كنيد ، مي توانيد با كلسيفيكاسيون نيز روبرو شويد. اين زماني است كه كلسيم موجود در آب سخت شروع به گير افتادن در شن فيلتر مي كند و به معناي واقعي كلمه شن را به ماسه سنگ تبديل مي كند.

ساير مشكلات موجود در تعادل آب نيز مي تواند روي شن و ماسه فيلتر شني شما تأثير بگذارد. اگر پمپ استخر شما نسبت به فيلتر خيلي بزرگ است ، اين امر مي تواند عمر شن شما را نيز كوتاه كند. اما يك فيلتر شن و ماسه به اندازه مناسب كه هيچ يك از موارد فوق را نداشته باشد مي تواند به راحتي ده سال قبل از نياز به شن و ماسه جديد دوام بياورد.

اگر مشكل ديگري وجود نداشته باشد ، وقتي فرسوده شدن شن و ماسه نياز به تعويض شن و ماسه در فيلتر شني شما ايجاد مي شود. سالها آب از طريق شن و ماسه به آرامي لبه هاي تيز آن ساييده مي شود و باعث مي شود هر يك از دنده ها گردتر شوند. لبه هاي گرد شده باعث مي شود كه ماسه ها به سختي ذرات خاك را به دام بيندازند.

فيلتر شستشو چيست؟


فشار فيلتر شني را پس از آخرين باري كه شستشوي مجدد فيلتر كرده ايد ، يادداشت كنيد. وقتي فشار سنج روي فيلتر شما 8-10 پوند بالاتر از آن است ، دوباره زمان شستشو است. شستشوي مجدد فيلتر يك فرآيند نسبتاً ساده است. براي تميز كردن شن و ماسه ، فقط آب را به سمت عقب هدايت مي كنيد ، تمام ذرات جمع شده را شل مي كنيد و از بين مي بريد. به همين دليل به آن "شستشوي مجدد" گفته مي شود.

وقتي فيلتر شني به طور عادي كار مي كند ، آب از بالا به پايين اجرا مي شود. آب در قسمت بالاي فيلتر شني فايبرگلاس وارد شده و از طريق شن و ماسه به سمت پايين مجبور مي شود. از آنجا آب به سمت جانبي مي ريزد و به استخر برمي گردد.

شستشوي مجدد فيلتر شني به سادگي آن روند را وارونه مي كند. آب از قسمت جانبي خارج شده و از طريق شن و ماسه بالا مي رود. آب ، كه تمام آلودگي هاي فيلتر را حمل مي كند ، سپس از يك لوله زباله تعيين شده خارج مي شود.

انواع فيلترهاي شني


به طور كلي دو نوع فيلتر شني وجود دارد.

نوع اول يك شير دو طرفه ساده دارد كه يا روي "فيلتر" يا "backwash" تنظيم مي شود. معمولاً با كشيدن پيستون به بالا يا پايين تنظيم مي شود.

نوع ديگر فيلتر شني ، فيلتر شني چند پورت است. اين نوع فيلتر شني گزينه هاي بيشتري دارد.

مهم است كه هر زمان سوپاپ ها را تعويض مي كنيد ، فيلتر را خاموش كنيد. عدم انجام اين كار باعث پارگي واشرها و صدمه جدي به فيلتر شما مي شود. ممكن است حتي مخازن فيلتر ، شيرآلات يا اتصالات لوله را نيز پاره كنيد. پرواز بقاياي ناشي از چنين پارگي مي تواند به شخصي كه در آن نزديكي است آسيب جدي برساند.

يك فيلتر شني پورت دو طرفه (كه بعضي اوقات شير ​​كشويي ناميده مي شود) فقط دو تنظيم دارد. يك فيلتر شني چندرسانه اي معمولاً گزينه هاي زير را دارد:

فيلتر شني اين تنظيم پيش فرض شماست. مگر اينكه در حال انجام تعمير و نگهداري باشيد ، فيلتر شني استخري بايد اينگونه تنظيم شود.
شستشو بعد از چرخه شستشوي مجدد مي توانيد 10-15 ثانيه از اين تنظيمات استفاده كنيد. اين مخزن فيلتر شن را بشوييد.
شستشو اين تنظيم آب را از طريق فيلتر شني افقي به سمت عقب هدايت مي كند و از لوله زباله خارج مي شود. حتما شيرآلات را باز كرده و شلنگ شستشوي عقب را پهن كنيد.
بسته است اين تنظيم بسته مي شود فيلتر استخر را تشكيل مي دهد.

معمولاً تنظيماتي است كه براي نگهداري استفاده مي شود. همچنين مي توان از آن براي نگه داشتن جريان آب عقب در استخر استفاده كرد. هرگز فيلتر را روي اين تنظيم اجرا نكنيد.
زباله / تخليه اين مسير منظمي را كه آب را به استخر برمي گرداند ، دور مي زند. در عوض ، آب از لوله تخليه يا زباله خارج مي شود. اين براي پايين آوردن سطح آب استخر و يا براي از بين بردن مقدار زيادي بقاياي سيلتي يا جلبك خوب است.


نحوه فيلتر شني شستشوي فيلتر دو طرفه


براي شستشوي مجدد فيلتر شير دو طرفه ، اين مراحل را دنبال كنيد:

موتور فيلتر شني استخري را خاموش كنيد. اگر يك شلنگ شستشوي عقب وجود دارد ، هم اكنون آن را پهن كنيد.
دسته T پيستون را باز كنيد (معمولاً فقط بايد آن را بپيچانيد) و سپس 2 يا 3 اينچ بالا برويد.
مونتاژ دمنده هوا فيلتر شني را باز كرده و پمپ را دوباره روشن كنيد
فشار سنج را تماشا كرده و شلنگ را زير نظر داشته باشيد تا به دنبال انحراف چشم باشيد. آماده باشيد تا در صورت افزايش فشار ، پمپ را خيلي سريع خاموش كنيد.
پس از پر شدن شيلنگ از آب ، اجازه دهيد پمپ آب به مدت 2 يا 3 دقيقه كار كند يا تا زماني كه فاضلاب شفاف شود.
پمپ را خاموش كرده و دسته T را در حالت قفل شده اصلي قرار دهيد.
پمپ را دوباره روشن كنيد. فشار جديد و پايين را در نظر نگيريد. با استفاده از يك نشانگر دائمي ، فشار قديمي و جديد را روي مخزن فيلتر بنويسيد ، بنابراين شما مي توانيد يك مرجع براي دانستن زمان بعدي تميز كردن آن داشته باشيد.
نحوه فيلتر شستن فيلتر چند منظوره سوپاپ


براي شستشوي مجدد فيلتر شير چند پورت ، اين مراحل را دنبال كنيد:

موتور پمپ را خاموش كنيد.
دسته شير را فشار داده و از FILTER به BACKWASH بچرخانيد.
اگر يك شلنگ شستشوي عقب وجود دارد ، هم اكنون آن را پهن كنيد. اگر دريچه هايي روي خط زباله وجود دارد ، اكنون آنها را باز كنيد.
مونتاژ دمنده هوا را روي پمپ باز كرده و پمپ را دوباره روشن كنيد.
فشار سنج را تماشا كرده و شلنگ را از نظر گودي نگه داريد. در صورت افزايش ناگهاني فشار ، آماده خاموش كردن پمپ باشيد.
اجازه دهيد پمپ به مدت 2 يا 3 دقيقه يا تا زماني كه فاضلاب شفاف شود ، كار كند.
پمپ را دوباره بچرخانيد و شير را به سمت RINSE حركت دهيد. پمپ را دوباره روشن كرده و اجازه دهيد حدود 15 ثانيه آبكشي شود. با اين كار شن و ماسه موجود در فيلتر شني مجدداً تنظيم مي شود و هرگونه آلودگي باقي مانده در خط زباله شسته مي شود.
دوباره پمپ را خاموش كرده و شير را به FILTER بچرخانيد.
پمپ را دوباره روشن كرده و فشار قديمي و جديد را روي مخزن فيلتر شني علامت گذاري كنيد ، بنابراين شما يك مرجع خواهيد داشت تا بدانيد چه موقع آن را تميز كنيد.


استخر حرفه اي


اگر مشكوك هستيد كه در فيلتر شني شما مشكلي دارد يا فقط براي شستن يا تعويض شن و ماسه خود نياز به كمك داريد ، بامين تهويه در اينجا براي كمك به شما است. ما تميز كردن فيلتر شني و جايگزيني شن و ماسه و شن و ماسه را ارائه مي دهيم. ما همچنين برنامه هاي نگهداري منظمي داريم كه به صورت هفتگي ، دو بار در هفته يا حتي به صورت فصلي اجرا مي شوند. مي توانيد در اينجا درباره كليه خدمات ما اطلاعات بيشتري كسب كنيد. هنگامي كه آماده آموختن اطلاعات بيشتر در مورد سرويس دهي استخر خود هستيد ، فقط با ما تماس بگيريد و ما خوشحال خواهيم شد كه به آنچه شما نياز داريد پي ببريم و يك برآورد رايگان به شما ارائه مي دهيم.

 

مشاهده ليست قيمت انواع فيلتر شني در لينك روبرو : فيلتر شني