يونانيان باستان ، رومي ها و مصري ها با آويختن حصيرهاي مرطوب جلوي پنجره ها و دهانه هاي چادر ، از كولر آبي استفاده مي كردند. هواي گرم كه از طريق تشك ها مي وزد باعث مي شود هواي داخل در دماي مناسبي حفظ شود. اين تشك ها نسخه اوليه لنت هاي خنك كننده امروزي ما بودند.

اختراع اولين فن هاي تهويه مكانيكي در قرن پانزدهم و بعداً روي كل سيستم هاي كولر آبي انرژي با تركيب برج هاي خنك كننده و فن ها براي توليد كنندگان منسوجات انگليس در قرن هجدهم ، مهر و موم سيستم هاي كولر آبي را كه امروز مي شناسيم و استفاده مي كنيم ، قرار داد.

سيستم هاي كولر آبي مدرن چگونه كار مي كنند


قلب سيستم كولر آبي مدرن ، پد خنك كننده است كه در آن آب تبخير مي شود و هواي عبوري از آن سرد مي شود. پد هاي خنك كننده از ورق هاي سلولزي فلوت ساخته شده اند كه به هم چسبيده اند. اين ماده براي جلوگيري از پوسيدگي و اطمينان از ماندگاري طولاني و حداقل نگهداري ، با تركيبات خاصي آغشته مي شود.

يك سيستم توزيع آب ويژه ، آب را روي بالشتك هاي خنك كننده پخش مي كند و از يكنواختي از آب اطمينان حاصل مي كند كه كل سطح را مرطوب نگه مي دارد تا قابليت خنك سازي را به حداكثر برساند. فن ها فشار منفي ايجاد مي كنند و باعث مي شوند هوا از طريق لنت ها خارج شود. تبخير حاصل از تماس هوا و آب است. يك سيستم كنترل پمپ آب را كار مي كند و فن هوا خنك را در منطقه پخش مي كند.

مزاياي كولر آبي:

هواي تميز كه خطر باكتري و ويروس را كاهش مي دهد
بدون مواد شيميايي و مبرد
مصرف انرژي كم
تجهيزات بدون تعمير و نگهداري
كولرهاي آبي و باكتري ها و ويروس ها


همه راه حل هاي كولر آبي آبسال ما كيفيت هواي بسيار تميز را ارائه مي دهند زيرا همراه با پيش فيلتر شدن هوا هستند. اين تركيب با رطوبت ناچيز حاصل از استفاده از خنك كننده تبخيري ، باكتري ها را از بين مي برد و سرعت انتشار ويروس ها در هوا را كاهش مي دهد.

كولر آبي و باكتري ها و ويروس ها


همه راه حل هاي كولر آبي ما كيفيت هواي بسيار تميز را ارائه مي دهند زيرا همراه با پيش فيلتر شدن هوا هستند. اين تركيب با رطوبت ناچيز حاصل از استفاده از خنك كننده تبخيري ، باكتري ها را از بين مي برد و سرعت انتشار ويروس ها در هوا را كاهش مي دهد.

خنك كننده و رطوبت تبخيري


حجم معيني از هوا در دما و فشار معين مي تواند مقدار مشخصي از بخار آب را جذب و نگه دارد. اگر آن حجم هوا حاوي 65٪ ظرفيت رطوبت آن باشد ، گفته مي شود كه در 65٪ رطوبت نسبي باشد.

هرچه روز گرمتر باشد ، هوا خشك تر مي شود ، با تبخير مي توان خنك كننده بيشتري انجام داد. به عبارت ديگر ، اثر خنك كننده هنگامي كه بيشتر از همه به آن نياز داشته باشيد ، بهترين است.

با اين وجود كولرهاي آبي ما به خوبي در محيط هاي با رطوبت بالا كار مي كنند و بسيار كارآمدتر از يك فن ساده كه فقط هواي گرم را گردش مي كند ، باقي مي مانند. كولرهاي ما بسته به دما و رطوبت موجود در محيطي كه مي خواهيد خنك شويد ، رطوبت را بين 2 تا 5 درصد افزايش مي دهند. افزايش جزئي در مناطق تهويه شده هواي توليد شده توسط واحد قابل مشاهده نيست.

 

مشاهده ليست قيمت انواع كولر آبي در لينك روبرو : كولر آبي