پمپ هاي آب جت توسط برق كار مي كنند. اين پمپ همراه با يك موتور الكتريكي است كه وظيفه تأمين انرژي پمپ گريز از مركز يا پروانه را بر عهده دارد. پروانه وظيفه دارد آب را از منبع به مقصد منتقل كند. به طور كلي ، موتور وظيفه تعيين ميزان آبي را دارد كه مي تواند در يك زمان خاص و با چه سرعتي پمپ شود.

با اين حال ، پروانه نيز نقش خود را بازي مي كند. مي تواند بر اين اساس منقبض شود تا سرعت حركت آب در سيستم افزايش يابد. پروانه نقشي مشابه نازل در شلنگ باغ دارد و از آنجا كه #نحوه_كار_پمپ_آب را تعيين مي كند بسيار حياتي است.

در هر موردي كه منبع آب آنقدر عميق نباشد ، يك پمپ آب جت معمولي بايد بتواند كار را انجام دهد. با اين حال ، قبل از استفاده از پمپ آب ، ابتدا بايد آن را پرايم كنيد تا اطمينان حاصل شود كه فشار لازم براي افزايش جريان آب آزاد را دارد. پمپ همچنين بايد داراي يك شير چك يك طرفه باشد كه اطمينان حاصل كند آب پس از پمپاژ به عقب بر نمي گردد.

همانطور كه گفته شد ، با توجه به فاكتور فشار جو ، فقط مي توان با استفاده از #پمپ آب تا طول 25 فوت پمپاژ آب انجام داد. با اين حال ، آيا مي توانيد سد بشكنيد؟ در برخي مناطق ، به ويژه در مناطق خشك ، ممكن است منابع آب عميق تر از متوسط ​​25 فوت باشد. خوشبختانه ، شما مي توانيد پمپ آب خود را تغيير دهيد تا آب را از چنين منابع پمپاژ كنيد.

خب اين چطور كار مي كند؟ خوب ، تمام كاري كه شما بايد انجام دهيد اين است كه قطعات پمپ آب را جدا كنيد و سپس آنها را به صورت استراتژيك مونتاژ كنيد. با جدا كردن جت از موتور و سپس محفظه پروانه شروع كنيد و پس از آن مي توانيد پروانه را در منبع آب قرار دهيد. در بيشتر تاسيسات ، يك لوله 10-20 فوت كمتر از حداقل چاه افتاده و براي اتصال با بدنه جت و برگشت به پمپ استفاده مي شود. پس از اتصال تمام قطعات به يكديگر ، روند پمپاژ آب (كه در بالا توضيح داده شد) ادامه دارد ، فقط اين بار خلا more بيشتري ايجاد مي شود و آب با سرعت بيشتري پمپاژ مي شود تا همان اثرات پمپ هاي آب كم عمق را بدست آورد.

نحوه كار هر قسمت پمپ آب


همانطور كه احتمالاً متوجه شده ايد ، پروانه و موتور مهمترين قسمتهاي پمپ آب هستند. نگاهي عميق به هر يك از قسمتهاي زير مي اندازيم:

پروانه
پروانه داراي برخي تيغه هاي خميده است كه بسيار سريع مي چرخد ​​و آب را به مسيرهاي درست هدايت مي كند. از آنجا كه پروانه بسيار سريع مي چرخد ​​، نيروي گريز از مركز بر روي آبي كه به تيغه هاي آن برخورد مي كند ، عمل مي كند ، بنابراين ، آن را از طريق جت با سرعت بالا هدايت مي كند. سپس سرعت زياد باعث مي شود كه آب با فشار زياد از لوله خارجي عبور كند.

موتور
موتور عمدتا براي تأمين انرژي سيستم پمپ آب است. پمپ هاي كوچك آب داراي موتورهاي كوچكتر و بالعكس هستند. موتور با دقت به پروانه متصل است و وظيفه تعيين سرعت چرخش موتور دوم را دارد. با تغذيه موتور ، يك ميدان مغناطيسي از طريق روتور ايجاد مي شود. پس از آن ، ميدان مغناطيسي باعث چرخش روتور در يك جهت خاص مي شود ، بنابراين پروانه را در اين روند هدايت مي كند. سيم پيچ هاي موجود در سيستم پمپ آب پنتاكس نيز تعيين مي كند كه روتور و پروانه به چه سرعت مي چرخند.

آيا عناصر مشتركي وجود دارد؟


اگرچه درست است كه انواع مختلفي از پمپ هاي آب موجود است ، اما اين درست است كه همه آنها داراي عناصر مشتركي هستند. به عنوان مثال ، اجزاي موجود در خروجي هميشه يكسان هستند. اين بدان معني است كه پمپ هاي آب هميشه به طور مداوم كار نمي كنند ، بنابراين احتمال تغيير فشار در اكثر مواقع وجود دارد. در صورت عدم استفاده از پمپ آب پمپيران براي مدت زمان قابل توجهي ، آماده سازي آن ايده خوبي خواهد بود.

نتيجه
#پمپ_آب چگونه كار مي كند؟ اين سوالي است كه من پاسخ سرراستي براي آن ندارم زيرا مدلهاي زيادي در دسترس است. با اين حال ، از اين مقاله ، سعي كردم نحوه كار اجزاي اصلي را توضيح دهم و معتقدم اطلاعات اينجا بايد براي ادامه كار شما كافي باشد. پروانه و موتور نقش بزرگي در سيستم پمپ آب دارند و بايد هميشه از آنها مراقبت شود. همچنين بايد بعد از مدت ها در حالت خوابيده پمپ آب خود را پرايم كنيد.

 

مشاهده ليست قيمت انواع پمپ آب در لينك روبرو : پمپ آب