گرم و خوشايند نگه داشتن خانه هايمان اولويت بزرگي براي همه ما است ، اما ما همچنين مي خواهيم بتوانيم خانه هاي خود را به طور موثر گرم كنيم تا هزينه قبض هاي گرمايش را كاهش دهيم.

ما به سيستم هاي گرمايش مركزي خود متكي هستيم و هنگامي كه اين سيستم به درستي كار مي كند ، مي دانيم كه مي توانيم براي كار در پشت صحنه به آن اعتماد كنيم و خانه هاي خود را در يك دماي راحت و يكنواخت نگه داريم.

اما اگر رادياتور سيستم گرمايش مركزي شما به خوبي كار نكند چه مي كنيد؟ آيا نوع ديگري وجود دارد كه بتوانيد امتحان كنيد؟ يا حتي مي توانيد از رادياتور گرمايش مركزي رايگان بهره مند شويد؟ پاسخ همه اين سالات و موارد ديگر را در راهنماي ما در مورد سيستم هاي گرمايش مركزي بيابيد. اگر مي دانيد كه به دنبال چه چيزي هستيد ، مي توانيد با استفاده از پيوندهاي زير مستقيماً به آن قسمت برويد:

رادياتور گرمايش مركزي چيست؟


رادياتور گرمايش مركزي فرآيندي است كه طي آن گرما به اطراف خانه شما مي رود ، معمولاً از طريق سيستم لوله هايي كه از ديگهاي بخار شما مي آيند ، در اطراف خانه و حتي در زير زمين حركت مي كنند و از رادياتورها عبور مي كنند. اين گرما را مي توان با استفاده از ترموستات رادياتور گرمايش مركزي ، كنترل كننده زمان يا شيرهاي رادياتور تنظيم كرد تا به شما كمك كند تا دماي مناسب را در زمان مناسب پيدا كنيد.

آيا من رادياتور گرمايش مركزي دارم؟

 

اگر گرما در يك مكان مركزي (به طور معمول يك ديگ بخار) ايجاد شود و سپس از طريق لوله ها به رادياتورها يا گرمايش از كف در خانه شما پخش شود مي توانيد بگوييد خانه شما به طور مركزي گرم مي شود. ديگ بخار شما ممكن است در آشپزخانه يا در كمد هوا باشد و با سوزاندن نوعي سوخت كار مي كند - معمولاً گاز طبيعي كه از طريق منبع تغذيه تامين مي شود. اگر سيستم گرمايش مركزي نداريد ، خانه شما مي تواند به صورت محلي گرم شود ، به اين معني كه در هر اتاق واحد گرمايشي جداگانه داريد كه مستقل از يكديگر كار مي كنند.

چه نوع رادياتور گرمايش مركزي دارم؟


احتمالاً شما يك سيستم مرطوب مجهز به گاز داريد. در انگليس ، ديگهاي بخار گازي كه آب را براي توزيع گرما گرم مي كنند متداول ترين نوع سيستم گرمايشي هستند - حدود 83٪ از خانه ها در سراسر كشور از آنها استفاده مي كنند.

گاز طبيعي كه از منبع تغذيه تامين مي شود ترجيح داده مي شود زيرا نه تنها گزينه ارزانتري در مقايسه با خانه هايي است كه به شبكه متصل نيستند بلكه بايد به گزينه هاي گرانتري مانند LPG يا روغن گرمايش اعتماد كنند ، بلكه داراي انتشار دي اكسيد كربن كمتري است. ، به استثناي چوب.

 

چگونه رادياتور گرمايش مركزي كنترل مي شود؟


اكثر سيستم ها داراي يك ترموستات هستند كه به طور دائم در يك نقطه نصب مي شود يا بي سيم است ، به اين معني كه مي توان آن را از يك اتاق به اتاق ديگر منتقل كرد. يك ترموستات دماي اتاق را كنترل مي كند و هنگامي كه بويلر به اندازه كافي گرم است ، ديگ را خاموش كرده و در صورت كاهش دماي اتاق ، آن را دوباره روشن مي كند.

ساير كنترل هاي رادياتور ايران رادياتور شامل تايمرهايي هستند كه بويلر را در زمان هاي تعيين شده روشن يا خاموش مي كنند ، برنامه نويسان اجازه مي دهند دما را براي روزهاي مختلف هفته تنظيم كنيد و دريچه هاي رادياتور ترموستاتيك (TRV) كه به شما امكان مي دهند رادياتورهاي مختلف را كنترل كنيد.

 

مشاهده ليست قيمت انواع رادياتور در لينك روبرو : رادياتور