متوجه مي شويد كه تابستان ها چگونه گرم مي شوند. اهميت اينكه بتوانيد در آن روزهاي بسيار گرم خانه خود را خنك نگه داريد اهميت بيشتري پيدا كرده است. بسياري از افراد به دنبال يك راه حل خنك كننده هستند كه بتواند يك سيستم اقتصادي قابل اعتماد و ايمن از نظر محيط زيست فراهم كند.

كولر آبي بخش عمده اي از بازار سيستم هاي تهويه مطبوع را تشكيل مي دهد ، حدود بيست درصد در مردم. سيستم هاي زيادي وجود دارد كه براي خنك كردن كل خانه طراحي شده اند.

اين بدان معناست كه نه تنها سيستم بلكه كانالها و دريچه هاي مربوطه نيز وجود دارد كه اجازه مي دهد هوا در سراسر خاصيت جريان يابد. ديگران ممكن است با استفاده موثر از آنها دست و پنجه نرم كنند و ممكن است نيازهاي اساسي اساسي سيستم يخچال را ترجيح دهند.

حتي برخي ممكن است اين دو را براي دستيابي به نتايج مختلف براي مناطق مختلف دارايي خود تركيب كنند. بسياري از افراد هستند كه از سيستم تبخيري خود بسيار راضي هستند و شما قادر به يافتن نظرات مثبت بسياري هستيد.

اگر به كولر آبي نياز داريد ، از تأمين كننده اي استفاده مي كنند كه مهارت و دانش لازم را براي نصب يك سيستم با كيفيت با قيمت مقرون به صرفه دارد.

روند خنك سازي هوا


اصل كولر آبي ساده است. انرژي به شكل گرما با استفاده از آن براي تبديل آب از شكل مايع به شكل گازي ، بخار آب ، از هوا خارج مي شود. اين فرآيند قادر است دماي هوا را كاهش دهد ، اما سيستم همچنين جريان هواي تازه را از طريق خاصيتي فراهم مي كند كه احساس خنك سازي را نيز فراهم مي كند.

فرآيند خنك سازي هوا به سادگي به آب ، لنت هاي مناسب كه مي توانند آب را نگه دارند و اجازه مي دهد هوا از آن عبور كند ، و يك فن كه هوا را از طريق اين لنت ها مجبور كند ، نياز دارد. تعدادي از عوامل مهم وجود دارد كه بر چگونگي عملكرد اين سيستم تأثير مي گذارد. مهمترين آنها اين است كه در محيط هايي كه رطوبت كم است ، بيشترين تأثير را دارند. در مواردي كه سطح رطوبت هوا زياد باشد ، قادر به ايجاد اختلاف زيادي در دماي هوا نيستند. براي نصب خنك كننده تبخيري ، Werribee و منطقه اطراف آن مكان مناسبي است كه سيستم مي تواند به طور موثر كار كند.

استفاده از كولر آبي بي خطر است


آنها قادر به كاهش دما به سرعت يك سيستم مبتني بر مبرد نيستند. با اين حال ، يك سيستم تهويه مطبوع خنك كننده تبخيري به گازهاي مبرد سمي و بالقوه لايه اوزون آسيب رسان يا يك سيستم برودتي با كمپرسور متكي نيست كه به نظر مي رسد عاشق مصرف برق است. آنها مي توانند در حدود پنجاه درصد انرژي كمتري نسبت به سيستم مبرد مبرد مصرف كنند و در نتيجه به توليد گازهاي گلخانه اي كمك كمتري مي كنند. برخي از سيستم هاي تهويه مطبوع چرخه معكوس مبتني بر مبرد وجود دارند كه از نظر مصرف انرژي بسيار كارآمد هستند اما اكثر سيستم هاي مبتني بر مبرد بسيار گرسنه هستند.

سيستم هاي كولر آبي چگونه با دارايي شما كار مي كنند


سيستم هاي كولر آبي پرتابل از آب استفاده مي كنند. اين معمولاً به اين معني است كه آب آشاميدني در سيستم شما لوله كشي مي شود و به عنوان بخشي از فعاليت معمول سيستم ، تبخير مي شود. اين اتلاف آب در روزهاي گرم و خشك بيشتر خواهد بود. اين هزينه براي صاحب سيستم است و براي اطمينان از عملكرد صحيح آن بايد سيستم آب را كنترل كرد. براي كولر آبي در Werribee ، ممكن است متوجه شويد كه سيستم از آب بيشتري نسبت به Newport استفاده مي كند.

اين سيستم غالباً روي سقف قرار مي گيرد و از يك فن استفاده مي كند كه هواي تازه را از بيرون به داخل مجرا مي كشد. هوا از طريق پد هاي خنك كننده مجبور مي شود. آب از مخزني واقع در سيستم كه براي مرطوب نگه داشتن لنت هاي خنك كننده استفاده مي شود ، پمپ مي شود. با عبور هوا از پد ، انرژي گرما از هوا به آب منتقل مي شود و بخار آب آزاد مي شود. اين باعث مي شود هوا مرطوب و خنك باشد. سپس از طريق مجاري به مناطق مختلف خانه كه از طريق دريچه ها به اتاق ها وارد مي شود ، جريان مي يابد.

 

جريان مناسب هوا ضروري است


هوا بايد بتواند از طريق خاصيت به طور مثر عبور كند. مهم است كه هواي مرطوب به راحتي در اتاق ها جمع نشود زيرا رطوبت موجود در هوا باعث ايجاد رطوبت در ديوارها ، سقف ها ، مبلمان ، پنجره ها ، درها و قاب هاي درب مي شود. اين مي تواند رشد قالب و تورم وسايل چوبي را امكان پذير كند.

كولرهاي آبي نياز به جريان هوا دارند و سپس از آن خارج مي شوند. ويندوز بايد به اندازه كافي باز شود تا هوا به طور مداوم خارج شود كه تعادل مناسبي را حفظ مي كند و عملكرد سيستم را در اوج كارايي تضمين مي كند. براي خنك سازي تبخيري در نيوپورت ، ممكن است جريان هوا را تنظيم كرده و از نسيم هايي كه در بعضي روزها از خليج بيرون مي آيد لذت ببريد.

يك واحد مناسب انتخاب كنيد


يك كولر آبي بايد اندازه مناسبي براي خاصيت داشته باشد. بهتر است سيستمي را انتخاب كنيد كه ممكن است كمي بزرگتر از آنچه براي ملك خود نياز داريد باشد. هزينه اضافي براي خريد كولر آبي آن اغلب با افزايش سطح راحتي كه مي توانيد بدست آوريد ، اندك به نظر مي رسد. بر خلاف سيستم هاي يخچال ، يك سيستم كولر آبي كه كمي بزرگتر باشد ، در كارايي عملكرد آن تاثيري نخواهد داشت. اين بايد بتواند هواي كافي را براي راحتي خانه شما هدايت كند و در روزهاي گرم اين كار دشوارتر مي شود. مهم است كه سيستم قابل تنظيم باشد ، خصوصاً در رابطه با جريان هوا و دما ، تا اطمينان حاصل شود كه شما مي توانيد از تمام مزايايي كه فرآيند تبخير به همراه دارد استفاده كنيد.

به طور منظم سرويس مي شود


سيستم بايد مرتباً سرويس شود. معمولاً توصيه مي شود اين كار هر شش ماه يكبار انجام شود تا اطمينان حاصل شود كه توانايي عملكرد كارآمد و افزايش عمر تجهيزات شما را دارد. برخي موارد ساده وجود دارد كه شما قادر به انجام آنها براي حفظ سيستم خود هستيد.

 

پد هاي خنك كننده را مرتبا تميز كنيد


اگر اينها را تميز نگه داريد ، فرصت مسدود شدن آنها توسط آلاينده ها كمتر است و مي تواند باعث كند شدن تجمع مواد معدني آب شما شود. اين سيستم به جريان هوا از طريق اين لنت ها متكي است بنابراين هرچه پاك تر باشند جريان هوا بهتر است. اينكه چند بار نياز به تميز كردن لنت ها داريد به عواملي مانند ميزان گرد و غبار موجود در هوا و سطح معدني شدن آب بستگي دارد.

تعويض لنت هاي قديمي


عملكرد سيستم با پد تميز به طور م effectivelyثرتري انجام مي شود. حتي با نظافت منظم ، با گذشت زمان مسدود مي شوند. با اين كار جريان هوا محدود مي شود و احتمالاً متوجه كاهش كارايي سيستم خواهيد شد. سطح گرد و غبار و مواد معدني به صورت محلي تأثير مي گذارد در مدت زماني كه مي توانيد صبر كنيد قبل از نصب لنت هاي جديد صبر كنيد. كارايي سيستم خود را كنترل كنيد تا به شما كمك كند تصميم بگيريد كه چه زماني بهترين زمان براي ايجاد تغيير است.

از بين بردن رسوبات معدني


آب حاوي مواد معدني است و به مرور زمان برخي از اين مواد معدني به صورت لايه اي كه به عنوان ترازو شناخته مي شود ، روي سيستم خنك كننده شما باقي مي ماند. اين مي تواند بر كارايي سيستمي كه آب لنت هاي خنك كننده شما را تأمين مي كند تأثير بگذارد. مقياس را مرتباً از سيستم خود پاك كنيد تا مطمئن شويد كه مي تواند به طور موثر كار كند. براي اين كار با احتياط از يك ليسه كوچك يا يك برس سيم استيل با اندازه مناسب و شكل مناسب استفاده كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه به سيستم آب خود آسيب نمي رسانيد.

تخليه و شستشوي مخزن


آب مورد استفاده براي خنك سازي معمولاً در مخزني در داخل واحد خنك كننده ذخيره مي شود. پس از خاموش شدن دستگاه ممكن است اين مخزن خود را خالي كند. در سيستم هاي ديگر ، پر خواهد ماند. اگر چنين شد شما بايد به طور مرتب آن مخزن را تخليه و تميز كنيد. اين بايد تميز نگه داشته شود تا اطمينان حاصل كنيد كه مقدار صحيح آب را در خود نگه مي دارد و آب به راحتي جريان دارد.

تميز كردن سيستم آب


آب از مخزن به لنت هاي خنك كننده جريان مي يابد. تميز بودن اين سيستم براي اطمينان از اينكه آب قادر به جريان آزادانه است و لنت ها مقدار صحيح آب را براي كار سيستم در حداكثر كارايي دريافت مي كنند ، مهم است. سيستم را تميز نگه داريد و آب همانطور كه طراحي شده جريان مي يابد.

روغن كاري پمپ آب


غالباً يك پمپ وجود دارد كه در جريان آب از مخزن به بالشتك هايي كه براي خنك كردن هوا استفاده مي شوند ، كمك مي كند. اين پمپ بايد به طور منظم روغن كاري شود تا به آن كمك كند تا به طور موثر كار كند. مهم است كه دستورالعمل هاي مربوط به استفاده از روان كننده ها را دنبال كنيد و زياد به آنها اضافه نكنيد.

بازرسي سيم كشي ، كليدها و تسمه ها براي تعمير قطعات فرسوده


لازم است يك بررسي سريع از سيستم انجام دهيد تا مطمئن شويد كه همه قطعات در شرايط مناسب هستند. اگر مشكلي مشاهده كرديد و اگر تعمير آنها ساده نباشد ، منطقي است كه با يك تكنسين تماس بگيريد تا بيايد و تعمير را انجام دهد.

در حالي كه آنها در آنجا هستند ، آنها همچنين بايد از تجهيزات شما بازرسي كنند تا اطمينان حاصل كنند كه هيچ مشكلي ديگر وجود ندارد. براي تعميرات سيستم هايي كه خنك كننده تبخيري را فراهم مي كنند ، ساكنان Werribee به خدمات Everlasting Air دسترسي پيدا كرده اند زيرا تكنسين هاي آنها قابل اعتماد هستند و مشاوره عملي با كيفيتي ارائه مي دهند.

بررسي پد خنك كننده به اندازه كافي مرطوب است


اين سيستم متكي به پدهايي است كه مقدار صحيح آب را دريافت مي كنند تا در اوج كارايي كار كنند. اگر اينگونه نباشد ، ممكن است مسئله تميز نبودن سيستم آب باشد. تمام قسمتهاي سيستم آب را بررسي كنيد. اگر قادر به شناسايي موضوع نيستيد ، ممكن است لازم باشد با يك تكنسين تماس بگيريد تا به شما كمك كند تا نحوه رفع اين عيب را تشخيص دهيد.

نصب دستگاه مديريت پيشرفته سيستم


با نصب ترموستات و دستگاه مديريت سيستم كه اطمينان حاصل خواهد كرد سيستم شما فقط به سختي كار مي كند ، كارايي كلي سيستم بهبود مي يابد. در روزهاي گرمتر بايد بيشتر كار كند و در روزهاي سردتر مي توان خروجي را كاهش داد.

اطمينان حاصل كنيد كه جريان هوا مناسب است

استفاده از عقل سليم در مورد باز كردن درها و پنجره هاي خارجي بسيار مهم است. اگر تابش مستقيم نور خورشيد به پنجره ها است ، توصيه مي شود براي كاهش ضربه از پرده يا پرده خاموشي استفاده كنيد.

به راحتي باز كردن پنجره و در عين حال اجازه تابش مستقيم خورشيد به داخل ، باعث ايجاد گرما مي شود كه اثربخشي سيستم خنك كننده شما را محدود مي كند. سعي كنيد درها و پنجره ها را در دو طرف خنك تري از ملك خود باز كنيد و تعداد بيشتري از آنها را در قسمت گرمتر بسته نگه داريد.

از يك برنامه استفاده كنيد


سيستم هاي خنك كننده تبخيري وجود دارد كه مي توانند توسط يك برنامه كنترل شوند. مي توانيد به سادگي آن را بارگيري كرده و از آن براي روشن و خاموش كردن سيستم خود استفاده كنيد و همچنين تنظيمات سيستم مانند دما را تغيير دهيد.

مي توانيد اين كار را در حالي كه در خانه هستيد يا حتي در هر جاي ديگري هستيد انجام دهيد ، به شرط اينكه اتصال وب داشته باشيد. ديگر نيازي به داشتن كنترل كننده دستي نداريد ، تلفن شما مي تواند كنترل كننده شما باشد. اين بدان معني است كه شما هميشه مي توانيد در خانه اي خنك به خانه بياييد. اگر مجبور باشيد در يك روز گرم از طريق ترافيك سنگين رانندگي كنيد ، ممكن است آزاردهنده باشد و سپس منتظر خنك شدن خانه خود باشيد.

 

مشاهده ليست قيمت انواع كولر آبي در لينك روبرو : كولر آبي