اگر به خوبي با فضاي كافي براي عبور هواي گرم طراحي شده باشد ، يك پوشش رادياتور نبايد كارايي رادياتور را كاهش دهد و حتي اگر پوشش داراي بازتابنده باشد مي تواند آن را بهبود بخشد. با اين حال ، يك پوشش رادياتور با طراحي ضعيف ، گرما را به دام مي اندازد و باعث افزايش قبض هاي انرژي شما مي شود.

آيا رادياتور گرما را مسدود مي كند؟


رادياتورها يك اتاق را از طريق همرفت گرم مي كنند - هواي گرم از رادياتور به سقف افزايش مي يابد و سپس آن را به اطراف اتاق منتقل مي كنيد ، و آن را در سراسر گرم مي كنيد.

راندمان رادياتور در BTU (واحدهاي حرارتي انگليس) اندازه گيري مي شود و با افزودن پوشش رادياتور پنلي نمي توان آن را تغيير داد. با اين حال ، انسداد مي تواند از توزيع يكنواخت هواي گرم جلوگيري كند.

براي كارآيي رادياتورها ، بايد فاصله كافي بين رادياتور و پوشش وجود داشته باشد. توصيه مي شود حداقل پوشش رادياتور از رادياتور گسترده تر باشد:

عرض 40 ميلي متر
ارتفاع 30 ميلي متر
عمق 20 ميلي متر
اين فاصله باعث مي شود گرما از رادياتور خارج شود و با وجود پوشش ، به داخل اتاق باز شود.

 

آيا پوشش هاي رادياتور مي تواند كارايي را بهبود بخشد؟


يك پوشش رادياتور با پشت بازتابنده مي تواند در واقع كارايي چگونگي انتشار گرما در اطراف اتاق را افزايش دهد.

پانل هاي منعكس كننده رادياتور با بازتاباندن آن به داخل اتاق مانع از خارج شدن گرما از پشت رادياتور از ديواره پشت آن مي شوند.

شايان ذكر است كه براي بهره مندي از پشت انعكاس نيازي به روكش رادياتور نداريد زيرا مي توان آنها را بدون پوشش نصب كرد. همچنين مي توانيد با پوشاندن يك تكه مقوا به اندازه كافي با فويل و كشيدن آن در پشت رادياتور ، پشتي رادياتور خود را بسازيد.

فوايد روكش رادياتور


دلايل مختلفي وجود دارد كه ممكن است صاحبان خانه بخواهند از روكش رادياتور ايران رادياتور استفاده كنند ، صرف نظر از اينكه ممكن است بر ميزان گرم شدن فضاي اتاق تأثير بگذارد.

ضد كودك: رادياتور در صورت لمس كودك مي تواند خطر سوختگي را ايجاد كند - اين يك مشكل بزرگ در رادياتورهاي بخار است كه در اثر لمس گرم مي شوند. به همين دليل بسياري از مالكان خانه ترجيح مي دهند آنها را در برابر كودك محافظت كنند ، روش هاي اصلي دروازه هاي ايمني و روكش رادياتور هستند.
دكوراسيون و شكل ظاهري: بگذريم ، رادياتورها ممكن است زشت باشند.

هركسي نمي خواهد يا نمي تواند جايگزين نسخه جذاب خود شود. روكش هاي چوبي راهي سريع و اغلب ارزان براي پنهان كردن رادياتور است. اگر اين هدف اصلي استفاده از پوشش رادياتور است ، گزينه هاي ديگري مانند رنگ مخصوص رادياتور يا بسته بندي هاي چاپي وجود دارد كه روي آن مي چسبد و اجازه مي دهد گرما از آن عبور كند.


به عنوان قفسه يا نشيمن اضافي عمل كنيد: روكش هاي رادياتور نه تنها در پنهان كردن رادياتورها بسيار خوب هستند بلكه مي توانند براي هدف دوم مانند قفسه هاي اضافي عمل كنند و حتي در بعضي موارد به عنوان صندلي پنجره استفاده مي شوند.


كاهش صداي رادياتور

سيستم هاي گرمايش مركزي معمولاً كمي سر و صدا دارند و در عين حال راه حل مناسبي نيستند ، اما پوشش رادياتور ايران مي تواند به كاهش صداي اين صداها كمك كند.


اگر سيستم گرمايش مركزي شما صداهاي غيرمعمول يا جديدي ايجاد مي كند ، ما به شدت توصيه مي كنيم يك مهندس Gas Safe ثبت نام شده را استخدام كنيد تا نگاهي بيندازد. با تكميل چند لحظه و تكميل فرم آنلاين ساده ما ، مي توانيد از مهندسان واجد شرايط منطقه خود قيمت رايگان دريافت كنيد.


روكش هاي رادياتور و شيرهاي رادياتور ترموستاتيك


دريچه هاي رادياتور ترموستاتيك (TRV) نيز مي توانند با افزودن پوشش رادياتور اشتباه بگيرند. TRV با اندازه گيري دماي اتاق و تنظيم جريان آب گرم از طريق لوله هاي رادياتور كار مي كند. اگر داخل يك روكش قرار بگيرند ، ممكن است دمايي بيش از حد بالا بخوانند ، زيرا فضاي داخل جلد گرمتر از بقيه اتاق است.

 

چه چيز ديگري مي تواند بر كارايي رادياتور تأثير بگذارد؟


دلايل زيادي وجود دارد كه ممكن است رادياتور اتاق را به همان اندازه كه مي تواند گرم كند ، گرم نكند.

مبلمان خيلي نزديك به رادياتور است
نگراني در مورد روكش هاي رادياتور پنلي اين است كه آنها از حرارت رادياتور به داخل اتاق جلوگيري مي كنند و مبلمان نيز مي توانند همان تأثير را داشته باشند. اگر يك مبلمان بزرگ ، مانند مبل ، درست روبروي رادياتور داشته باشيد ، قبل از اينكه فرصت گردش در اتاق را داشته باشد ، گرما را مسدود مي كند. به ياد داشته باشيد كه مبلمان خود را از رادياتور دور نگه داريد تا فضاي زيادي داشته باشد.

پرده ها روي رادياتور آويزان مي شوند
وقتي صحبت از رادياتورهاي زير پنجره ها مي شود ، بستن پرده ها به حفظ گرما در اتاق كمك مي كند. با اين وجود ، اگر پرده ها از رادياتور آويزان شوند ، ممكن است گرما بين رادياتور و پرده گير بيفتد - گرمائي كه از دست خواهيد داد.

عايق بندي ضعيف
اگر ملك شما عايق بندي كافي نداشته باشد ، حتي از كارآمدترين سيستم گرمايش مركزي و رادياتورها بهره اي نخواهيد برد. عايق بندي مناسب از گرما در خانه شما جلوگيري مي كند كه در غير اين صورت از بين مي رود و عايق ها به اشكال مختلف وجود دارد:

عايق انبار
عايق ديواره حفره
عايق كف
لعاب دو يا سه
انسداد در سيستم


وقتي رادياتور مركزي را روشن مي كنيد ، ديگ بخار شما آب را گرم مي كند كه سپس در اطراف سيستم پخش مي شود. براي اينكه كل رادياتور به طور موثر گرم شود ، بايد از انسداد خارج شود. مي توان تشخيص داد كه آيا انسداد وجود دارد زيرا رادياتور فقط تا حدي گرم مي شود. اين انسداد ها مي توانند به صورت هوا يا تجمع بقايا باشند و به روش هاي مختلف با آنها مقابله مي كنند.

وقتي آب از منبع انبساط وارد سيستم مي شود و به دليل حركت پمپي كه آب را به گردش در مي آورد ، هوا مي تواند به سيستم گرمايش مركزي راه يابد. پاكسازي هوا با هواگيري رادياتور انجام مي شود و انجام اين كار بدون كمك مهندس گرمايشي كاملاً ايمن است - درصورتي كه احساس راحتي نمي كنيد در تماس با مهندس دريغ نكنيد.

وقتي صحبت از انسداد فيزيكي مي شود ، اين مي تواند از زنگ زدگي ، خاك و بقاياي ديگري ساخته شود كه با گذشت زمان به آرامي جمع شده و به ماده اي گل مانند تبديل مي شود كه از گردش مناسب آب گرم جلوگيري مي كند. اگر به اين مرحله برسد ، بايد يك مهندس گرمايش را استخدام كنيد تا جريان برق را انجام دهد كه باعث مي شود مواد شيميايي را از طريق سيستم گرمايش مركزي بريزند تا انسداد را از بين ببرد.

 

مشاهده ليست قيمت انواع رادياتور در لينك روبرو : رادياتور