بخاري فن چيست و چگونه كار مي كند؟


هيتر هاي فن دار گرماي لحظه اي را تأمين مي كنند. براي استفاده در اتاق هاي كوچك و متوسط ​​ايده آل هستند.

از بيشتر هيتر هاي فن نيز مي توان براي هواي خنك در طول تابستان استفاده كرد.

جمع و جور ، سبك وزن و نگهداري آنها آسان است. برخي از مدل هاي ما داراي يك تايمر و يك پايه نوساني براي توزيع گرماي گسترده تر هستند.

هيتر با تنظيم سطح دما كنترل مي شود. هنگامي كه اتاق به تنظيمات رسيد ، هيتر توليد گرما را متوقف مي كند اما با كاهش دماي اتاق دوباره روشن مي شود.


هيتر برقي فن دار


گرم كردن
هيتر هاي فن دار (يا هيتر هاي برقي همرفت برقي ، بسته به مكاني كه از آن تهيه مي كنيد) ارزان هستند اما كار با آنها بسيار گران است ، مخصوصاً براي مدت زمان طولاني يا براي گرم كردن مناطق وسيع. اين نوع هيتر ها معمولاً يكي از دو شكل مختلف هستند - بلند و باريك و كوتاه و صاف. اگر از بين اين دو گزينه را انتخاب مي كنيد ، نسخه بلند و باريك به طور معمول بهتر است ، زيرا با سرعت بيشتري هواي بيشتري را به گردش در مي آورد.


هيتر برقي فن دار چگونه كار مي كند؟


هيتر برقي فن دار


هيتر هاي برقي فن دار ارزان هستند ، اما برق زيادي مصرف مي كنند.
هيتر برقي فن دار  با عبور جريان از طريق يك سيم پيچ حرارتي مقاومتي ، كه انرژي الكتريكي را به انرژي گرمايي تبديل مي كند ، كار مي كنند. هوا با استفاده از يك فن در جايي كه به سرعت گرم مي شود و به بيرون از اتاق رانده مي شود ، از طريق اين سيم پيچ حرارتي مقاوم در برابر هوا كشيده مي شود. هيتر هاي برقي فن دار به دليل نحوه كار ، هوا را نيز خشك كرده و مي توانند گرد و غبار را به گردش درآورند ، كه به نوبه خود مي تواند باعث خشكي چشم و گلودرد شود ، يا مشكلاتي را براي مبتلايان به آلرژي يا تنفس ايجاد كند.

هيتر هاي فن دار برقي معمولاً از يك ترموستات بهره مي برند كه به شما امكان مي دهد ميزان گرماي توليد شده را كنترل كنيد و اغلب داراي كنترل سرعت فن نيز هستند. اكثر هيتر هاي فن قابل حمل نيز دو برابر فن هاي قابل حمل معمولي هستند و به راحتي عنصر گرمايش را در صورت عدم نياز غيرفعال مي كنند.


از كجا مي توان استفاده كرد؟

 

از آنجا كه آنها هيتر هاي همرفتي هستند و هواي گرم را به گردش در مي آورند ، هيتر هاي فن براي گرم كردن اتاق هاي كوچك مانند اتاق خواب و اتاق مطالعه موثر هستند. مي توان از آنها در انواع مكان ها استفاده كرد ، اما چون لوازم برقي قابل حمل هستند ، نبايد از آنها در مجاورت يا اطراف منابع آب استفاده شود. در حالت ايده آل ، اين طرفداران بايد روي زمين بنشينند. هواي گرم توليدي آنها به طور حتم بالا مي رود ، بنابراين قرار دادن آنها روي زمين به گرم شدن يكنواخت اتاق كمك مي كند.

اين نوع هيتر ها هرگز نبايد پوشانده شوند - انجام اين كار خيلي سريع مي تواند آنها را به يك خطر آتش سوزي تبديل كند.

هيترهاي فن دار برقي چقدر از نظر انرژي كارايي دارند؟


هيتر برقي فن دار بسيار ناكارآمد هستند ، و در مقايسه با اكثر انواع ديگر هيتر ها ، كاركرد آنها بسيار گران است - و اين شرم آور است كه اگر بخواهيد قيمت خريد آنها را ارزان ارزيابي كنيد! برق به خودي خود از نظر ميزان انتشار CO2 مرتبط با توليد ، يك منبع سوخت بسيار ناكارآمد است. يك هيتر برقي فن دار مي تواند بيش از سه برابر هيتر كولر گازي با چرخش معكوس 4 تا 6 ستاره برق مصرف كند و اين امر را به يكي از ناكارآمدترين گزينه هاي گرمايش موجود تبديل مي كند.

 

مشاهده ليست قيمت هيتر و اطلاعات فني و موجودي در لينك روبرو : هيتر